NEŽ PŘIJDOU STOUNI… Vtipné zamyšlení nad kulturním fenoménem, jakým je rock a jeden z jeho hlavních reprezentantů – skupina Rolling Stones. Kolektiv herců v čele s dramaturgem Danielem Majlingem vytvořili text, který je vtipný i polemický, sentimentální i sarkastický. Osobní rovina se míchá s fiktivní – vyznání herců z lásky k této hudební legendě doplňují dramatické situace, které se odehrávají těsně před očekávaným koncertem. A i když většinu písní kvůli zákazu majitelů práv nelze na jevišti zahrát, přesto ze scény proudí rocková energie. „The Rolling Stones je najemblematickejšia skupina, pretože Beatles sa už rozpadli a žiadna iná kapela nie je na scéne tak dlho. Navyše na Stounoch vidieť aj to, ako sa vyrovnávali s manželstvom, so starnutím a v poslednom čase, bohužiaľ, aj so smrťou. Vedeli sme preto, že pohľad na rokenrol cez Stounov môže byť najkomplexnejší. Samozrejme, veľkú úlohu zohrala aj skutočnosť, že máme v súbore Roba Rotha, ktorý je celoživotným skalným fanúšikom a obdivovateľom Micka Jaggera,” říká dramaturg inscenace Majling. Před koncertem Rolling Stones se scházejí členové ochranky, bedňáci, promotéři, fanoušci…, ti noví i ti věrní. Každý má svůj osobní příběh, který ho s legendou pojí.
MATÚŠ BACHYNEC (1991) Vystudoval režii v ročníku Romana Poláka na VŠMU v Bratislavě, kde absolvoval doktorandské studium a dnes je asistentem v ateliéru režie. Během studia prezentoval svou tvorbu na festivalech doma i v zahraničí. Pro Slovenské národní divadlo nastudoval v rámci cyklu Stop extremismu divadelní dokument Natálka, komorní inscenaci o životě a tvorbě Marty Kubišové Kabaret normalizace aneb Modlitba pro Martu, v jedné inscenaci spojil předlohu Preissové a Tajovského Hřích/Její pastorkyňa a podle osudu Milady Horákové scénický tvar Milada. Kromě režie píše divadelní texty, dramatizace, překládá a spolupracuje s řadou divadel na Slovensku.
ČINOHRA SLOVENSKÉHO NÁRODNÍHO DIVADLA zahájila svou činnost v roce 1920. Na slavnou tradici mimořádných hereckých osobností, které v ní působily celé století, navazuje dnešní soubor pod vedením posledních uměleckých šéfů. Tím byl v letech 2012–2017 Roman Polák, který realizoval svou dramaturgickou vizi otevřené, společensky a politicky angažované činohry. V lednu 2018 krátce na místo uměleckého šéfa nastoupil režisér Michal Vajdička, jehož inscenace Před západem slunce úspěšně hostovala na festivalu Divadlo. Vajdička však byl v září 2019 náhle odvolán. Od roku 2021 stojí v čele Činohry dramaturgyně Miriam Kičiňová. Repertoár této scény tvoří klasické dramatické texty, inscenace původních textů, adaptace próz, mapování bílých míst slovenské historie. V posledních letech se Činohra SND pravidelně účastní divadelních festivalů v Čechách, Toruni, Budapešti, Bukurešti, Lublani i ve Vídni.