SHAXPEAROVA MYČKA NA ULICI KERTÉSZ Divadelní adaptace Shakespearova Romea a Julie z pera Pétera Závady vychází i z improvizací souboru. Prostřednictvím nové a moderní úpravy se snaží postihnout současnou maďarskou realitu a zároveň zachytit bizarní, temné, absurdní, znechucující, groteskní, chaotické, ubohé, děsivé, šokující a kontroverzní stránky postav příběhu. V inscenaci se (podle výčtu tvůrců) objeví zmrazená mrtvola, kosti, zvratky, plivance, nahota, zlomené prsty, drogy, míchání jedů, nekorektní slova, kouř, hlasitá hudba, alarmující zvukové efekty a několik litrů umělé krve. To vše však neodradilo maďarské diváky ani kritiky a inscenace provokativního režiséra Viktora Bodó se stala beznadějně vyprodaným hitem a byla oceněna jako nejlepší maďarská inscenace roku.
Inscenace Viktora Bodóa i text Pétera Závady ze Shakespearovy nejslavnější milostné tragédie záměrně vypouštějí poezii a představují si, jak by oba mladí milenci a svět kolem nich vypadali uprostřed zchátralé Pešti. (…) Vidíme vysoce profesionální inscenaci se skvělými herci a režií, s kombinací mnoha různých hereckých a inscenačních stylů, od brechtovských dialogů (mezi Tybaltem Zsolta Nagye a Kapuletem Imre Csuji), přes tu horečnaté, tu prostě jen zábavné kabaretní výstupy, až k přímému oslovování publika.
– Natália Pikli, Prae.hu
(…) smějeme se, pláčeme a mráz nám běhá po zádech přesně tehdy a jak režisér přikáže. (…) večer skutečně funguje díky skvěle sehranému týmu Divadla Istvána Örkenye. (…) Je tu i spousta prostoru pro humor, šokující proměny, zkoumání světa mimo naši komfortní zónu a základní ingredienci Bodóových inscenací: totální a (zdánlivě) nespoutané zběsilosti.
– Tamás Jászay, Revizor
VIKTOR BODÓ (1978) Vystudoval herectví a posléze divadelní režii na Divadelní a filmové univerzitě v Budapešti. Od absolutoria v roce 2003 se věnuje divadelní a filmové režii a scenáristice, jako herec vystupuje už pouze ve filmu. V roce 2008 založil vlastní soubor Szputnyik Shipping Company. K jeho největším úspěchům patří dramatizace Kafkova Procesu, nastudovaná v produkci Divadla Józsefa Katony pod názvem Semeloumnezmizelsem, s níž se představil na plzeňském festivalu v roce 2009. Za tuto i své další pohostinské režie v Maďarsku i jinde získal řadu divadelních cen. V Plzni hostoval i jeho Revizor (2014) a Bláznovy zápisky (2017). Viktor Bodó pravidelně režíruje v Maďarsku, dále na německojazyčných scénách (Graz, Vídeň, Berlín, Kolín, Hamburk, Curych). Bývá označován, zřejmě pro jeho citáty nabitý, akcí a vtipem kombinovaný rukopis, za „Quentina Tarantina současného divadla“.
ÖRKÉNY SZÍNHÁZ (Divadlo Istvána Örkénye) Jedno z nejvýznamnějších maďarských divadel, převážně činoherní, ale otevřené široké škále žánrů. Od svého počátku uvedlo více než sto inscenací, od antiky k současným dílům. Velkou pozornost věnuje výběru kvalitního repertoáru, často užívá humoru a ironie a groteskních prvků. Jeho již desetiletý program divadelního vzdělávání otevřel jako jeden z prvních v Maďarsku novou cestu pro aktivní, společensky angažované spojení s publikem.